Tittelen på denne boken forteller at det er en bok om interaktive
tavler, didaktikk, læringsledelse og dialogbasert undervisning. I
tillegg tar den for seg et stort utvalg aktuelle digitale ressurser og
hjelpemidler som egner seg for kommunikasjon mot interaktiv tavle.
Pedagogikken som boken presenterer, er anvendbar på flere nivåer i
skolen, og undervisningseksemplene er hovedsakelig for undervisning
på mellomtrinn, ungdomstrinn og i videregående opplæring. På den
måten er boken spesielt rettet mot lærerstudenter på GLU 5 10, PPU
og bachelor- og masterstudier. Undervisningseksemplene er også enkle
å konvertere og tilpasse barnetrinnet og GLU 1 7. I tillegg er dette
en bok for lærere i grunnskolen og videregående skole som ønsker å
videreutvikle egen praksis i klasseromsundervisningen. Bokens
hovedidé er konsentrert rundt dialogbasert undervisning som
pedagogisk basis for god læringsledelse, sammen med en god utnyttelse
av de nevnte digitale ressursene. De aller fleste av
undervisningseksemplene er basert på forskning gjennom sju år med
interaktive tavler. Det meste er prøvd ut i samarbeid med lærere
gjennom lokale så vel som nasjonale prosjekter. Dermed er innholdet
nytt og unikt materiale i sammenhengen dialogpedagogikk, interaktive
tavler og digitale berøringsskjermer. Tor Arne Wølner er dosent i
IKT i læring og pedagogikk ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold. Han
har de siste årene særlig arbeidet med dialogpedagogikk og
interaktive tavler, og har vært prosjektleder for Nordic SMART Board
project og EU-interregprosjektet GNU (Grenseoverskridende Nordisk
Undervisning). Han har gitt ut en rekke bøker og artikler. Stian
Gjertsen er lektor med lang erfaring fra ungdomstrinnet og den
videregående skolen. Han er ansatt ved Nesodden videregående skole
og underviser i norsk, engelsk og historie.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245027242
Publisert
2019
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter