Denne artikkelsamlingen er skrevet av lærere, skoleledere og
forskere. Forfatterne beskriver hvordan en kan få til endring av
praksis og ønsker å inspirere leserne til utviklingsarbeid i
klasserom og skole. Boka viser eksempler på hvordan en forsker
arbeider som "ekspert" og "modell" for lærerne hvilke positive og
negative følelser som kommer til utrykk i et utviklingsarbeid hvordan
skoleledere har lagt til rette for lærernes kompetanseutvikling
hvordan skriverammer og IKT brukes i engelskundervisningen hvordan
synlig og usynlig pedagogikk kan brukes i veiledning og undervisning
hvordan ansvar for egen læring og vekt på indre motivasjon kan føre
til manglende innsats blant elever Bokas redaktører er Rita
Riksaasen, førsteamanuensis i pedagogikk ved NTNU, og Inger Langseth,
førstelektor ved NTNU. Bidragsytere er førstelektor Gunnar Engvik
ved NTNU, rektorene Astrid Witsø og Randi Nordgård Hermstad, og
lærerne Tom Rune Breivik, Mari Fiskum, Åshild Elevebakken og Inger
Dolmset Moan.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245027150
Publisert
2019
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter