Denne boka setter søkelys på hvordan et utvalg studenter opplever at
norsk grunnskolelærerutdanning ivaretar deres utvikling til å bli
gode klasseledere. - Forbereder teoriundervisningen ved
grunnskolelærerutdanningen studentene til å møte ansvaret som
klasseleder? - Bidrar praksisskolen til at studentene er rustet til å
bli klasseledere? - Tilrettelegger samarbeidet mellom høgskole og
praksisskole for at studentene kan utvikle seg til god klasseledere? -
Hva er det viktigste høgskolen og praksisskolen kan bidra med for
studentene skal kunne utøve klasselederfunksjonen på en best mulig
måte? Forfatterne fokuserer på ulike utfordringer i utdanningen
knyttet til lærerrollen og klasseledelse, og viser hvor viktig det er
at lærerutdanningene fundamenterer klasseledelse i både teori og
praksis. Funnene i studien gir grunnlag for refleksjon og
forhåpentligvis inspirasjon til alle som er involvert i
lærerutdanning, slik at de ser etter muligheter for endring og
forbedring.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245027143
Publisert
2019
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter