Er det mulig å planlegge, lære og trene på noe som ennå ikke er kjent? Pedagogikk for det uforutsette introduserer ny pedagogisk tenkning for å møte uforutsette hendelser. Et av formålene er å unngå eller redusere virkningene av alvorlige hendelser som inntreffer overraskende. I andre sammenhenger, som i undervisning, kan uforutsette hendelser utnyttes til læring og åpne for produktive øyeblikk. For å oppnå dette utfordrer forfatterne tradisjonelle kunnskapssyn, didaktiske modeller og erfaringslæring. Professor Glenn-Egil Torgersen (red.) og de 19 øvrige forfatterne er alle fremtredende forskere innen fagfeltet. I denne vitenskapelige antologien fremstilles deres nyeste forskningsresultater på en oversiktlig og sammenhengende måte.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245017687
Publisert
2015-09-21
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
942 gr
Høyde
247 mm
Bredde
180 mm
Dybde
24 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
373
Sjanger
Faglitteratur