Om boken I 15 år har vi skrevet tekster på nett, i 15 år har vi feilet. Vi har sendt medarbeiderne på skrivekurs, laget forfatterguider og deltatt på workshoper med innholdsguruer. Vi har lært å skrive kulepunkter, å lage mellomtitler og å lenke. Vi har lært å skrive effektivt for både leserne og søkemotorene. Kort sagt: Vi vet hvordan vi skal skrive gode nettekster. Likevel snubler vi gang på gang med innholdet på nettstedene våre. Selv om vi har kompetanse på nettskriving, er vi ikke organisert slik at vi klarer å forvalte den på riktig måte. De to største problemene er at vi mangler • tydelige strategier for hva vi ønsker å oppnå med innholdet • rutiner for å forvalte innholdet på riktig måte I denne boken vil vi blant annet vise deg hvordan du • forvalter og vedlikeholder innhold • prioriterer riktig innhold • synliggjør kvalitet og forretningsverdi • bygger opp respekt for innholdsarbeidet i virksomheten • må organisere for å sikre kvalitet og verdi på innholdet – ikke bare i prosjektet, men hver dag – hele året Hvem bør lese boken? Denne boken passer både for studenter innen journalistikk, medievitenskap og markedsføring og folk som jobber profesjonelt med websider. Sistnevnte gruppe inkluderer ledere, webkommunikatører, tekstforfattere, redaktører, markedsførere og kommunikasjons- og informasjonsmedarbeidere. Om forfatterne Ove Dalen er senior innholdsrådgiver i Netlife Research og forfatter av bøkene God nettskriving og Effektiv nettskriving. Han har jobbet med webinnhold i 15 år og hjulpet store norske mediekonsern, bedrifter, etater og organisasjoner med nettskriving og innholdsforvaltning. Eirik Hafver Rønjum er seniorrådgiver i Netlife Research og regnes som en av Norges ledende eksperter på innhold på nett. Han har jobbet både som journalist, webredaktør og konsulent. Rønjum er en etterspurt foredragsholder i webkommunikasjon.
Les mer
Sidetall hentet fra første trykte utgave

Produktdetaljer

Publisert
2013-02-11
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
211