Hvordan kan kunnskap om hjernens utvikling brukes i pedagogikken? Blir vi klokere av å bevege oss? Er den utbredte bruken av Mange intelligenser i skolesystemet å gå for langt? Og kan vi kreve at barn skal ta ansvar for egen læring? Boken gir en bred introduksjon til pedagogisk nevrovitenskap - et nytt og svært spennende felt som setter kunnskap fra nevrovitenskap sammen med pedagogikk. Fordi vi lærer med hjernen, og fordi pedagogikk dreier seg om læring, er det naturlig å undersøke hvordan nevrovitenskaplig forskning kan komme til nytte i pedagogikkens verden.
Les mer
Boken handler om hvordan den nevrovitenskapelige forskningen kommer til nytte i pedagogikkens verden. Den ser på hvor langt forskningen har kommet, og hvor veien går herfra. Henvender seg til pedagoger, studenter og forskere.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788244613019
Publisert
2007
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Kommuneforl.
Vekt
510 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
15 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
248

Oversetter