Fra et spesialpedagogisk perspektiv gir boka innsikt i utfordringer som både politikere, skoleledere og praktikere står overfor i skolens møte med elever med svært varierende bakgrunn og forutsetninger. Problemstillingene belyses på et overordnet og prinsipielt nivå, men det vises også mer konkret hva som kreves for ulike grupper, og hva som utfordrer ambisjonene om mangfold og inkludering i skolen.Målgruppa for boka er studenter i spesialpedagogikk, pedagogikk og lærerutdanning. Boka er aktuell for lærere, skoleledere og ansatte i PPT, og den har relevans for forskere og fagfolk som arbeider med problemstillinger knyttet til skole og utdanning.Sven Nilsen (red.) er professor ved Institutt for spesialpedagogikk, Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo. Øvrige bidragsytere er Jorun Buli-Holmberg, Monica Dalen, Liv Duesund, Veerle Garrels, Liv M. Lassen, Liv Heidi Mjelve, Ivar Morken, Geir Nyborg, Anne-Lise Rygvold, Hanne Marie Høybråten Sigstad, Kjell Skogen og Steinar Theie. Alle er medlemmer i forskergruppen «Inkludering og mangfold - sett i spesialpedagogisk perspektiv».]]>
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017
Oppfyller krav om universell utforming
I henhold til GDPR-regelverket
Produktdetaljer
Publisert
2024-11-25
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
288
Redaktør