Den raske utviklingen innenfor kunstig intelligens har ført til utfordringer for lærere over hele verden, samtidig som den har åpnet opp nye muligheter for elever og lærere.
ChatGPT ble ikke utviklet for pedagogiske formål, men skolen og lærerne må forholde seg til at teknologien finnes. Det sentrale spørsmålet er hvordan generativ kunstig intelligens kan anvendes til pedagogiske formål. Hvilke konsekvenser har teknologiens eksistens for lærerens undervisning og elevenes læringsarbeid? Denne boken drøfter hvordan generativ kunstig intelligens kan anvendes i skolen. Boken tar utgangspunkt i klassiske karakteristika ved god undervisning og drøfter muligheter og begrensninger som generativ kunstig intelligens gir for lærerens arbeid.
Boken er skrevet for lærere og lærerstudenter som ønsker å ta et strategisk grep om de mulighetene og utfordringene ChatGPT og teknologiutviklingen skaper i skolen. Læreryrket har en nøkkelrolle i å forme fremtidens generasjoner, og det er avgjørende å forstå hvordan teknologien kan samarbeide med lærerne for å forbedre læringsprosessen.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788215070193
Publisert
2023-10-12
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
523 gr
Høyde
211 mm
Bredde
169 mm
Dybde
20 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
314
Forfatter