Målet med boken er å bidra til økt bevissthet om, og forståelse av, at individuelt tilrettelagt opplæring/spesialundervisning er en del av barn og unges totale opplæring i skolen. Opplæringen som sådan må alltid planlegges og gjennomføres slik at elevene det gjelder opplever den som en helhet, hvor individuelt tilrettelagt opplæring/spesialundervisning og ordinær opplæring er integrert.Boken retter seg mot studenter i spesialpedagogikk som ønsker å jobbe i det spesialpedagogiske støttesystemet i skoler eller PPT. Den er også aktuell for lærere som tar etter- og videreutdanning i spesialpedagogikk og pedagogisk-psykologiske fag ved universiteter og høgskoler. I tillegg retter den seg mot de som allerede jobber som spesialpedagoger i det spesialpedagogiske støttesystemet, enten det er i skoler eller i PPT.]]>
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2024
Oppfyller krav om universell utforming
I henhold til GDPR-regelverket

Produktdetaljer

Publisert
2024-05-16
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
313
Sjanger
Faglitteratur