I PISA-undersøkelsen blir norske 15-åringer sammenlignet med jevnaldrende elever i andre OECD-land innenfor lesing, matematikk og naturfag. I PISA 2012 er matematikk igjen hovedområde. Resultatene viser en svak tilbakegang i matematikk og at norske elever presterer omtrent som gjennomsnittet i OECD. Boka reiser flere sentrale spørsmål:- Hvor godt forbereder skolen elevene til å møte utfordringer i morgendagens samfunn?- Hvilke faktorer fremmer god læring?- i hvilken grad virker hjemmebakgrunn og skolens ressurser inn på elevenes prestasjoner?- Har norske elever gode holdninger til og interesse for matematikk?Redaktørene Marit Kjærnsli og Rolf Vegar Olsen, samt alle bidragsyterne, er ansatt ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS), Universitetet i Oslo.]]>
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2013
Produktdetaljer
Publisert
2021-04-28
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
324
Sjanger
Faglitteratur