De journalistiske nyorienteringene vi møter i denne boken fra 2012 er økonomiske, teknologiske og praktiske. Det dreier seg om nytt på nett og brett, om forretningsmodeller, om eksperimenter på nye formidlingsplattformer og om diverse forsøk på å knytte allianser mellom medier og brukere. Hvem og hva finner et fotfeste i folks mobile mediehverdag? Og går endringene på bekostning av en samlende offentlighet?Forfatterne diskuterer blant annet ideologi, mediekritikk og journalistikk i det flerkulturelle samfunnet. De tar også for seg endring i ulike sjangere, uttrykksformer og formater og undersøker hvordan journalistikken inngår i stadig nye sammenhenger.]]>
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2012

Produktdetaljer

Publisert
2021-01-16
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
326
Sjanger
Faglitteratur