Dette er boken som viser deg på en oversiktlig måte hva spillifisering er, og hvordan du kan bruke spillifisering for å skape engasjerende og motiverende tjenester og opplevelser. Den er ikke skrevet til deg som ønsker å utvikle spill. Derimot er den ypperlig for deg som vil bruke teknikker fra spillverdenen på andre arenaer.Boken gir kunnskap om grunnleggende teori, modeller og metoder på fagfeltet. Her finner du mange eksempler på bruk av spillifisering fra norsk næringsliv, utdanning og kulturliv. Rammeverket Octalysis blir grundig presentert.«Spillifisering i praksis» er den første norske læreboken om spillifisering (gamification). Den gir et godt utgangspunkt for praktisk bruk og videre fordypning innenfor tematikken.Boken er skrevet spesielt for studenter innen mediefag, markedsføring og designutdanningene ved fagskoler, høyskoler og universiteter.]]>
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2024
Produktdetaljer
Publisert
2024-07-04
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
229