Hvorfor bør du ta hensyn til både arbeids- og langtidsminnet når du planlegger undervisningen?Hva hadde skjedd med leseferdighetene i Norge hvis leseopplæringen tok hjernen på alvor?Hvorfor bør barn helt fra de er små inspireres til å utvikle matematisk forståelse?Hvorfor bør ungdom få sove lengre om morgenen?Hvordan kan undervisningen gjøres inspirerende for alle elever, uansett forutsetninger?Hver gang en elev lærer noe, skjer det en forandring i hjernen. Endringene kan være store eller små, men de er viktige å kjenne til når du skal legge til rette for at ny kunnskap skal feste seg og tas i bruk. Med et slikt læringssyn er det ingen overdrivelse å hevde at alle som underviser er hjerneskulptører, og at kunnskap om hjernen er viktig for alle pedagoger.Allikevel er hjernen nesten fraværende i pedagogisk utdanning. Det vil Forskerfabrikken gjøre noe med. Her finner du oppdatert kunnskap fra det tverrfaglige feltet psykologi, nevrologi og pedagogikk, også kalt Mind, Brain and Education. Etter å ha lest denne boken, vil du ha verktøy som gjør deg i stand til å utvikle din egen undervisning på hjernens premisser.Målgruppen for boken er alle som underviser og er opptatt av pedagogikk; barnehagelærere, grunnskolelærere, lærere på videregående skole og i høyere utdanning.]]>
Les mer
På omslaget: Forskerfabrikken
Produktdetaljer
Publisert
2023-06-26
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
221
Sjanger
Faglitteratur
Forfatter