Boken egner seg godt for ansatte i barnehagen og for studenter som er opptatt av arbeid med pedagogisk dokumentasjon og av tenkning om barns bidrag i læringsprosesser.

- (Ann Sofi Larsen, Høgskolen i Østfold, Første Steg 4/2015

Hva er kunnskap og læring når en arbeider med pedagogisk dokumentasjon? Mye har endret seg siden den type dokumentasjon ble introdusert med inspirasjon fra den norditalienske byen Reggio Emilias kommunale førskolesystem. Gjennom ulike eksempler fra barnehagen diskuterer forfatteren barnet som subjekt, samt barnet og pedagogen som medkonstruktører av kultur og kunnskap.- Boken egner seg godt for ansatte i barnehagen og for studenter som er opptatt av arbeid med pedagogisk dokumentasjon og av tenkning om barns bidrag i læringsprosesser. - (Ann Sofi Larsen, Høgskolen i Østfold, Første Steg 4/2015)Hillevi Lenz Taguchi er professor i pedagogikk og barne- og ungdomsvitenskap ved Stockholms universitet. Ninni Sandvik har skrevet forordet i den norske utgaven, som er oversatt fra svensk av Hanne Elise Marthinsen og Mildrid Solli.]]>
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2025
Boken egner seg godt for ansatte i barnehagen og for studenter som er opptatt av arbeid med pedagogisk dokumentasjon og av tenkning om barns bidrag i læringsprosesser.

Produktdetaljer

Publisert
2020-09-29
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
121
Orginaltittel
Varför pedagogisk dokumentation?
Sjanger
Faglitteratur