Pedagogisk credo er fagpersonlige tekster der studentene skriver om sitt pedagogiske grunnsyn og hva de ser på som viktigst for sin fremtidige yrkesrolle. Teksten får fram sentrale refleksjoner omkring utvikling og danning på veien fra å være student til å bli barnehagelærer. Pedagogisk credo gir rom for den enkelte student til å utrykke og utvikle sin personlige yrkesfaglige og autentiske stemme inn i utdanningen. Credoarbeidet er tuftet på to sentrale teoretikere, John Dewey og Charles Taylor, som begge er viet kapitler i boka. Åse Nylenna Akslen er høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Bergen. Ove Olsen Sæle er Dosent i idrett ved Høgskulen på Vestlandet (HVL), campus Bergen, Fakultet for lærerutdanning, kultur og idrett.Øvrige bidragsytere: Leif Askland, Astrid Øien Halsnes, Madli Kvamme Hannisdal, Dr. Iris Chin Ponte og Sturla Sagberg.]]>
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2015

Produktdetaljer

Publisert
2020-09-29
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
287
Sjanger
Faglitteratur