«ProTed gir med denne boken et viktig bidrag til et nytt kunnskapsgrunnlag som fremtidens lærerutdanning kan bygge på.» Fra epilogen av Sten Ludvigsen, leder i NOU-utvalget Fremtidens skole.

Antologien samler og oppsummerer en del av den verdifulle kunnskapsproduksjonen som foregår i lærerutdanningsfeltet. Den ønsker å inspirere til erfaringsutveksling og produktive og fremtidsrettede endringer innenfor en utdanning som er i rivende utvikling i møte med kunnskapssamfunnet.Boka er et resultat av det vitenskapelige arbeidet tilknyttet ProTed, Norges første Senter for fremragende utdanning (SFU). Bidragene er skrevet av lærerutdannere og forskere ved Universitetet i Oslo og UiT Norges arktiske universitet. Ulrikke Rindal er førsteamanuensis tilknyttet ProTed i Oslo. Andreas Lund og Rachel Jakhelln er ledere for ProTed i henholdsvis Oslo og Tromsø.«ProTed gir med denne boken et viktig bidrag til et nytt kunnskapsgrunnlag som fremtidens lærerutdanning kan bygge på.»Fra epilogen av Sten Ludvigsen, leder i NOU-utvalget Fremtidens skole.]]>
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2015
«ProTed gir med denne boken et viktig bidrag til et nytt kunnskapsgrunnlag som fremtidens lærerutdanning kan bygge på.» Fra epilogen av Sten Ludvigsen, leder i NOU-utvalget Fremtidens skole.

Produktdetaljer

Publisert
2020-09-12
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
250
Sjanger
Faglitteratur