Gjennom teori, forskning og eksempler fra skolehverdagen gjør denne boken rede for utfordringer og muligheter lærere møter i vurderingsarbeid i kroppsøvingsfaget. Boken argumenterer for en formativ vurderingspraksis som øker elevenes læringsutbytte og bidrar til at elevene tar del i sin egen læringsprosess.I samsvar med Fagfornyelsen og læreplanen LK2020 belyser boken aktuelle temaer som dybdelæring, egenvurdering, testing og innsats. Forskning rundt kroppsøvingsfaget peker på store forskjeller i praksis og behovet for å videreutvikle fagets vurderingspraksis.Målgruppe for boken er studenter i kroppsøvingsfaget og lærere som skal undervise etter den nye læreplanen. Primært er boken rettet mot undervisning i ungdomsskolen, men innholdet er også relevant for lærere i barneskolen og i videregåendeskole.Kjell Evensen er lærer med mange års erfaring fra ungdomskolen og underviser i kroppsøving, samfunnsfag og KRLE. Han har videreutdanning innenfor kroppsøving og vurdering for læring. Evensen har arbeidet mye med utvikling av vurderingsfeltet og har også vært involvert i utvikling og implementering av læreplanen LK2020.]]>
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2020

Produktdetaljer

Publisert
2020-05-11
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
171
Sjanger
Faglitteratur

Forfatter