For historielæreren er historie både kunnskapsstoff (teori) og selve formidlingen til elevene (praksis). Ofte blir teori og praksis oppfattet som to separate sfærer - men ikke i denne læreboka. Her gis faglig velfunderte råd til relevant og interessant undervisning. Boken inneholder følgende kapitler:Historie som erfaringsrom, samtidsorientering og forventningshorisontHistorie som myndiggjøringHistorie som identitetHistorie som demokratifostringHistorie som kategoriseringHistorie som fortellingHistorie som prosess og sammenhengHistorie som sted på kartetHistorie som materiell kulturDenne 2. utgaven av boka er både faglig oppdatert og forbedret med flere nye eksempler. Lise Kvande og Nils Naastad har begge lang fartstid som førsteamanuensiser i samfunnsfagdidaktikk ved Instituttt for lærerutdanning, NTNU. De har også arbeidet i grunn- og videregående skole.]]>
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2020
Produktdetaljer
Publisert
2020-02-20
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
296
Sjanger
Faglitteratur