Her beskrives konkrete metoder for hvordan man kan oppnå reell medvirkning i forskningens ulike faser, og suksessfaktorer og mulige utfordringer drøftes. Relevante teoretiske perspektiver drøftes sammen med dilemmaer knyttet til denne typen forskning. Det at personer med utviklingshemming selv deltar i forskingen, gir dem en unik mulighet for påvirkning av tjenestetilbud og eget liv. Boka beskriver hvordan det kan legges til rette for økt innflytelse og deltakelse, noe som er overførbart til miljøterapeutisk arbeid. Forfatternes ønske er å inspirere til mer inkluderende forskning som metode i kunnskapsutvikling i tjenester for personer med utviklingshemming. May Østby er førstelektor i vernepleie og arbeider ved Høgskolen i Østfold, med en bistilling ved Høgskolen i Molde.Marit Haugenes er førstelektor i vernepleie og arbeider ved Nord universitet. De øvrige bidragsyterne presenteres i boken.]]>
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2019

Produktdetaljer

Publisert
2020-03-19
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
250

Illustratør