Denne boken presenterer nye metoder og modeller til bruk i lærerstudenters, læreres og skolelederes læringsarbeid. Intensjonen er å vise hvordan innsikt i og utvikling av egen læringskompetanse kan forbedre elevenes læring i skolen. Forfatterne har flere års erfaring med utvikling av pedagogiske verktøy for forskende skoleaktører og viser i boken noen grunnleggende vilkår for at lærere skal bli flinkere til å lære til seg og ikke bare fra seg. En viktig forutsetning for å lykkes i dette læringsprosjektet er at lærerstudentene møter praksislærere, fagdidaktikere og fagpedagoger som selv vet hva det vil si å lære gjennom egen erfaring. Målgruppe for boken er studenter i lærerutdanningen, lærere og skoleledere.
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017

Produktdetaljer

Publisert
2020-04-22
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
129
Sjanger
Faglitteratur

Illustratør