I barnehagen, så vel som i barnehagelærerutdanningen, stilles det spesielt krav om økt kompetanse relatert til barns språktilegnelse. I denne boka kommer ulike læringsperspektiver til uttrykk. Enkelte kapittelforfattere konsentrerer seg eksplisitt om språket som sådan, mens andre ser samhandling i uformelle situasjoner som viktige forutsetningen for språktilegnelse. Kapitlene omhandler både første- og andrespråkslæring. Boka er tverrfaglig og retter seg mot ulike kunnskapsområder i barnehagelærerutdanningen og ulike fagområder i den nye rammeplanen. Sonja Kibsgaard har med seg bidragsyterne Anne Berg, Kathrine Bjørgen, Cecilie Dyrkorn Fodstad, Sunniva Hovde, Olaf Husby, Marit Kanstad, Nora Bilalovic Kulset, Silje Neraas, Ingvild Olaussen, Monica Seland, Thomas Moser og Rune Storli.«Spørsmålet er hvordan barnehagelærere kan finne veier til språk i de daglige oppgavene. Som innsiktsfulle veivisere setter forfatterne leseren på sporet.»Ingeborg Tveter Thoresen i Første steg nr. 3, 2018.]]>
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018

Produktdetaljer

Publisert
2019-06-30
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
223

Redaktør