«Læreres kollegasamtaler» handler om forholdet mellom lærersamarbeid og profesjonell utvikling i skolen og gir et empirisk bidrag til problemstillinger om disse tema.
Boken er et bidrag til forståelse av den utdanningspolitiske, skoleorganisatoriske og pedagogiske rammen for utøving av en kollektiv lærerrolle. Den vil også kunne gi innsikt i hvordan vi kan forstå lærersamarbeid som kilde til profesjonsutvikling. Siktemålet med boken er å belyse hvordan kollegasamtaler kan bidra til bedre undervisning. En slik innsikt kan gi lærere og andre aktører i skolen økt kompetanse til å ta ansvar for samarbeid og utviklingsarbeid som fremmer faglig og pedagogisk nytenkning.
Boken henvender seg til forskere, skoleledere, lærere og studenter i lærerutdanningene. Forhåpentligvis kan boken fungere som tankeredskap til alle som er opptatt av lærersamarbeid og profesjonsutvikling i skoleorganisasjonen.
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018
Produktdetaljer
Publisert
2019-06-30
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
155
Forfatter