Journalistiske nyorienteringer finner sted, ikke minst i møtet mellom journalister og publikum. Det snakkes mye og begeistret om borgerjournalistikk og brukergenerert innhold. Dialogen mellom profesjonelle og amatører feires av tidsriktige medieideologer. En uformell stil slår igjennom, og «Det store Vi» avløses langt på vei av «Det store Du». Vil journalistikken dø, eller er den kanskje heller i ferd med å bli allestedsnærværende? En hardkokt journalist-detektiv dukker tidvis opp i teksten og gir sitt bidrag til mysteriets løsning. Forfatteren gir oss innblikk i journalistikkens sjangere, i tradisjoner, henvendelsesformer og utfordringer. Til sist i boka lanserer Martin Eide ti bud for en oppegående journalistikk. Det første budet lyder: Du skal ikke ha andre oppdragsgivere enn en demokratisk offentlighet.]]>
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2011

Produktdetaljer

Publisert
2013-07-03
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Serie
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
151
Sjanger
Faglitteratur

Forfatter