Loven gir viktige bestemmelser om forbrukerbeskyttelse, blant annet
vern mot urimelig, villedende og aggressiv markedsføring, og om
offentlig kontroll med urimelige avtalevilkår. Bestemmelsene utgjør
viktige rammevilkår for næringsdrivendes aktiviteter i markedet.
Loven inneholder også viktige bestemmelser om beskyttelse av
næringsdrivende mot ulovlig produktetterlikning og andre illojale
konkurransehandlinger. Markedsføringsloven med kommentarer foreligger
nå i fjerde utgave, og gir en oppdatert og betydelig utvidet
framstilling av reglene om markedsføring i lys av rettsutviklingen
siden forrige utgave. Av særlig viktighet er gjennomføringen av
moderniseringsdirektivet, som har til formål å styrke
forbrukervernet, særlig på det digitale området, og styrke
sanksjonene ved brudd på felleseuropeiske forbrukervernregler. Boken
er et nødvendig verktøy for alle som arbeider med
markedsføringsrett i praksis.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205610767
Publisert
2025
Utgave
4. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter