Dagens kompetansesamfunn skaper risiko for sosial eksklusjon. En
systematisk innsats for å støtte barns utvikling kan minske denne
risikoen. I denne boka settes intervensjon og evidens inn i
tverrfaglig sammenheng. Blant annet diskuteres evidensbasering og
profesjonell autonomi, ulike forståelser av evidensbegrepet og
utfordringer knyttet til det samt implementering og
implementeringsforskning. Mens intervensjon refererer til bruk av
systematiske tiltak for blant annet familiestøtte, individuell
mestring eller styrking av et utviklingsfremmende miljø i skole og
barnehage, refererer evidens til en vitenskapelig vurdering av
effekten av tiltakene. Denne boka er en del av en serie på fire
bøker om systematiske tiltak for å støtte barns utvikling. Risiko,
intervensjon og evidens: Utfordringer og strategier for barnevern,
utdanning, helse og politikkretter seg mot studenter i pedagogikk,
spesialpedagogikk, psykologi, barnevern, sosialt arbeid og sosiologi.
Ansatte i barnevern, PPT, barne- og ungdomspsykiatri, skoleledere og
lærere, så vel som ansatte i administrativ og politisk ledelse på
lokalt, regionalt og nasjonalt nivå, vil også ha interesse av boka.
Forebygging.no
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205574823
Publisert
2022
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter