Endringskynisme setter fokus på konsekvensene av endring i
organisasjoner og tar for seg hvorfor og hvordan kyniske holdninger
dannes og spres. Denne e-boken tilsvarer 2. trykte utgave fra 2016. En
stor andel av endringsprosessene som settes i gang i organisasjoner,
mislykkes. Faktisk har internasjonale undersøkelser vist at så få
som ti prosent av dem kan karakteriseres som vellykkede. Problemet
endringskynisme oppstår når de ansatte opplever at det endres for
endringens skyld, og ikke for å forbedre virksomheten. Hvorfor er det
slik? Og hvordan kan man unngå at endringsprosesser feiler? Denne
boken forklarer fenomenet endringskynisme gjennom praktiske erfaringer
fra norske virksomheter og teoretiske forklaringsmodeller. I bokens
siste del rettes fokuset mot håndtering og forebygging av
endringskynismen. Dette er en bok for dem som søker forskningsbasert
kunnskap om endring og medvirkning i organisasjoner. Den vil være
nyttig for studenter innen organisasjon og ledelse, og et godt
verktøy både for ledere og medarbeidere som ønsker en tryggere
basis og solid forankring for sine endringsprosjekter.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205574496
Publisert
2023
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter