Beskriver viktigheten av ros, regler og anerkjennelse i et
læringsmiljø. Anerkjennelse, oppmuntring, ros og positive
tilbakemeldinger er noe alle har behov for. Det styrker vår
oppfattelse og forståelse av oss selv, og det fremmer vår motivasjon
og arbeidsinnsats. Forfatteren tilbakeviser i dette hefte - med klar
og tydelig referanse til forskningslitteraturen - at lærere og andre
voksne kan rose barn for mye, men han understreker hvor viktig det er
at ros gis på en god, målrettet og virkningsfull måte. Det
beskrives også hvordan regler er nødvendige for et godt
læringsmiljø. Regler og håndhevelsen av disse skaper trygghet og
gode rammer for både faglig og sosial læring. Når lærere gir
positive tilbakemeldinger og har tydelige forventninger til elevene,
bidrar de til en forebyggende innsats slik at alle elever trives,
lærer og mestrer skolehverdagens mange utfordringer bedre.
Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider
på ulike nivå i grunnopplæringen.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205570665
Publisert
2022
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter