Hva innebærer det å arbeide helhetlig og systematisk med elevenes
skolemiljø? Hva betyr det at skolemiljøet er inkluderende? Hvordan
ivaretar vi elevenes helhetlige læring? Elever utvikler seg
kontinuerlig, både faglig, kognitivt, emosjonelt og sosialt, og de
beste forutsetningene for en god utvikling ligger i et solid og
inkluderende læringsmiljø. Et slikt læringsmiljø bygges gjennom
samarbeid og refleksjon mellom de ulike aktørene; mellom ledere,
mellom ledere og lærere, mellom lærere, mellom lærere og elever,
mellom elevene og i skole-hjem-samarbeidet. Med denne boka ønsker
forfatterne å motivere skoleledere, lærere og lærerstudenter til
helhetlig og systematisk arbeid for et trygt og godt skolemiljø for
alle elever. Du kan blant annet lese om omsorgsfull kontroll, positiv
og støttende kommunikasjon, relasjoner og vennskap, læringsdialog og
hjem-skole-samarbeid. Det er også et eget kapittel om betydningen av
skoleledelsens rolle i dette arbeidet.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205570184
Publisert
2022
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter