Hvordan kan barn med særskilte behov eller nedsatt funksjonsevne
være fullverdige deltakere i læringsfellesskapet i barnehage og
skole?Hvordan kan vi sørge for at barn med nedsatt hørsel er del av
et inkluderende fellesskap, i familien, i barnehagen og i skolen?
Dette er stadig aktuelle spørsmål i norsk barnehage og skole. I de
siste årene har både politikere, lærere, foreldre og forskere
erkjent at målet om inkluderende opplæring langt fra er oppfylt. Med
utgangspunkt i nyere forskning gir denne boka både et teoretisk
grunnlag for og praktiske eksempler på hvordan alle involverte i
barnehage og skole kan arbeide sammen for likeverd og deltakelse for
alle. Eksemplene er hentet fra undersøkelser som viser hvordan
familier, barnehage og skole skaper vilkår for deltakelse i
fellesskap for barn med nedsatt hørsel. Dette er kunnskap som kan
brukes i alle læringsmiljøer der barn deltar. Boka henvender seg til
studenter og lærere på bachelor- og masternivå i barnehage- og
lærerutdanningen, og til alle andre som interesserer seg for
inkluderende opplæring og for barn med nedsatt hørsel.
Les mer
læring i fellesskap
Produktdetaljer
ISBN
9788205559257
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter