Vurdering for læring som arbeidsmåte er tatt i bruk ved mange norske
skoler. Dersom denne arbeidsmåten skal fremme elevenes læring på en
god måte, er det viktig at lærere er bevisste på hvordan
tilbakemelding brukes. Denne nye utgaven presenterer innsikten vi har
om tilbakemelding og effektiv læring i dag. Den tar opp spørsmål
knyttet til ulike typer tilbakemelding, hvordan og hvorfor
tilbakemelding er nyttig for lærere og elever, og hva som
kjennetegner god tilbakemelding for læring og utvikling. I tillegg
rettes oppmerksomheten mot verdien av å styrke elevenes
mestringsforventninger, selvregulerte læring og betydningen med
emosjonell og faglig støtte i vurderingsarbeidet. Boken henvender seg
til studenter i lærerutdanning, forskere, lærere og skoleledere.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205553736
Publisert
2022
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter