I hvert eneste klasserom i Norge sitter det barn som ikke fungerer på
skolen fordi de lever med vold, overgrep, alvorlig omsorgssvikt eller
andre former for vedvarende belastninger. Barn som vandrer rundt i
klasserommet og forstyrrer. Som må holdes fast. Som stadig havner i
konflikt. Selv erfarne lærere opplever at det er elever de ikke når
fram til. Hva gjør man når selv den beste pedagogikk ikke er nok?
Denne boka bygger bro mellom teori og praksis: Samtidig som den
formidler den nyeste kunnskapen om hvordan vedvarende stress kan
påvirke hjernens utvikling og forårsake utviklingstraumatisering,
presenterer den en rekke øvelser og verktøy lærere kan bruke for å
skape en skolehverdag som gir større trivsel og mer rom for læring.
Boka viser hvordan man kan bruke fysisk aktivitet og stimulering av
sanser for å fremme læring, og den gir konkrete metoder for å jobbe
sammen med eleven for å løse gjentagende problemer.
Les mer
utfordrende atferd og barns muligheter for læring
Produktdetaljer
ISBN
9788205545526
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter