Boken belyser kompetanseområdene for tverrprofesjonell samhandling
som alle studenter i helse- og sosialfagutdanningene må lære for å
opptre som profesjonelle i sin yrkesutøvelse. Her får leserne
innsikt i dokumenterte samfunnsendringer og politiske føringer som
ligger til grunn for det erkjente globale og nasjonale behov for økt
samhandling på tvers av tjenestenivå og mellom pasient, bruker,
pårørende og profesjonsutøvere. Organisering av helse- og
velferdstjenestene og pasient- og brukerperspektivet løftes frem som
sentralt for samhandling. En bruker-/pasienthistorie danner grunnlaget
for tematisering av rolleforståelse, kultur, kommunikasjon, verdier,
koordinering og teamarbeid, alt i en tverrprofesjonell sammenheng.
Boken avslutter med et kapittel om refleksivitet og refleksjon, hvor
en modell for læring og utvikling i tverrprofesjonelle team
presenteres. Innholdet er relevant for alle som er opptatt av å
utvikle sin samhandlingskompetanse. Boken er høyaktuell i en tid da
alle studieplaner i høyere utdanning innenfor helse- og sosialfag
skal revideres i tråd med nye krav til blant annet
samhandlingskompetanse.
Les mer
kjernekompetanse for fremtidens helse- og velferdstjenester
Produktdetaljer
ISBN
9788205544772
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter