Hvorfor er så få virksomheter opptatt av å bygge en konstruktiv
konflikt og samarbeidskultur? - Hvorfor er det viktig å skille mellom
såkalt uenighet og konflikt - Hvorfor er konflikt som ressurs
underkommunisert i organisasjons- og ledelseslitteratur? - Hvorfor
lærer vi ikke systematisk av de konflikter vi har erfart? Gjennom
praktiske eksempler og teori viser forfatteren hvordan forholdet
mellom læring og konflikt kan forstås. Han drøfter også hvordan
slik innsikt kan brukes for å tilrettelegge for konstruktive
utviklingsprosesser, for konfliktløsningen og for den enkeltes
læring. Her er det også innspill om hvordan hensiktsmessig konflikt-
og forhandlingskultur kan utvikles i organisasjoner.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205536708
Publisert
2021
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter