Hvordan lager og skriver du god markedskommunikasjon? Helt siden de
første avisene og magasinene kom på markedet har
reklametekstforfatteren vært sentral i å skape merverdi for
produkter og merkevarer. I takt med samfunnsendringene har
tekstforfatterens rolle, uttrykksform og publiseringskanaler fornyet
seg, men sentralt står fortsatt tegnet, ordet og språket.
Markedsspråket er en bok for tekstforfattere og studenter innen
kreativ markedskommunikasjon. Den er også anbefalt for konsulenter,
rådgivere og markedssjefer som ønsker å lære mer om
kommunikasjonsaspektene ved markedsføringsfaget. Boken har et
sosialkonstruksjonistisk perspektiv, og tar for seg temaer som
kommunikasjon, merkevarebygging og posisjonering, kreativitet,
idéutvikling, reklametesting, kritikk og motgang. Den inneholder i
tillegg tips for en rekke praktiske områder innen
markedskommunikasjon, som forbrukerinnsikt, kundeløfter, reklamefilm
og reklameproduksjon for nye medier og kanaler, og en rekke eksempler
og caser fra reklamepraksis. Markedsspråket er skrevet av Kim
Bjørnqvist, Magne Johannessen og Elling Aarflot. Forfatterne har
erfaring fra norsk og internasjonal reklamebransje, og alle har
tilknytning til Høyskolen Kristiania.
Les mer
språk og idéutvikling i markedskommunikasjon
Produktdetaljer
ISBN
9788205536586
Publisert
2022
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter