Barn trer inn i et språkmiljø fra det øyeblikk de blir født, og de
er fra starten av avhengige av å møte voksne, foreldre og øvrig
familie, som trekker dem inn i språklige samspill. All læring, og
ikke minst språktilegnelse, avhenger av gode, trygge relasjoner
mellom voksne og barn. I denne boken presenteres forskningsbasert
kunnskap om det som støtter og fremmer barns språktilegnelse i
barnehagen. Barn i barnehagen kan ha svært ulike erfaringer med
språk, og behovet for språklig støtte og stimulering varierer.
Bokens tema dreier seg altså om spørsmålet: Hvordan stimuleres
språktilegnelsen hos barn? Inngår i serien Dette vet vi om ...
Barnehagen
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205536104
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter