Lærerens viktigste oppgave er å legge til rette for læring. Hvordan kan undervisningen i yrkesfag gjennomføres slik at elevene lærer best mulig? Hvordan kan elevene få medinnflytelse i læringsarbeidet? Boka presenterer en didaktisk relasjonsmodell som gjør det mulig å utvikle et bevisst og reflektert forhold til utdanning, undervisning og læring. Elevenes læreforutsetninger, rammefaktorer, mål, innhold, læreprosess og vurdering er hovedbegreper i modellen. Gjennom systematisk didaktisk analyse og refleksjon over utdanningsarbeid kan lærerstudenter og lærere oppnå pedagogisk utviklingskompetanse og profesjonalitet. Den nye utgaven av undervisningsplanlegging for yrkesfaglærere fokuserer på utfordringer i fagfornyelsen og Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020. Boka henvender seg til studenter i yrkesfaglærerutdanningen og andre som arbeider med yrkesrelatert utdanning i skole og arbeidsliv.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205535282
Publisert
2022
Utgave
4. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok

Forfatter