Lærerens viktigste oppgave er å legge til rette for læring. Hvordan
kan undervisningen i yrkesfag gjennomføres slik at elevene lærer
best mulig? Hvordan kan elevene få medinnflytelse i læringsarbeidet?
Boka presenterer en didaktisk relasjonsmodell som gjør det mulig å
utvikle et bevisst og reflektert forhold til utdanning, undervisning
og læring. Elevenes læreforutsetninger, rammefaktorer, mål,
innhold, læreprosess og vurdering er hovedbegreper i modellen.
Gjennom systematisk didaktisk analyse og refleksjon over
utdanningsarbeid kan lærerstudenter og lærere oppnå pedagogisk
utviklingskompetanse og profesjonalitet. Den nye utgaven av
undervisningsplanlegging for yrkesfaglærere fokuserer på
utfordringer i fagfornyelsen og Læreplanverket for Kunnskapsløftet
2020. Boka henvender seg til studenter i yrkesfaglærerutdanningen og
andre som arbeider med yrkesrelatert utdanning i skole og arbeidsliv.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205535282
Publisert
2022
Utgave
4. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter