Barn som vandrer rundt i klasserommet og forstyrrer. Som må holdes fast. Som stadig havner i konflikt. Selv erfarne lærere opplever at det er elever de ikke når fram til. Hva gjør man når selv den beste pedagogikk ikke er nok?
Denne boka bygger bro mellom teori og praksis: Samtidig som den formidler den nyeste kunnskapen om hvordan vedvarende stress kan påvirke hjernens utvikling og forårsake utviklingstraumatisering, presenterer den en rekke øvelser og verktøy lærere kan bruke for å skape en skolehverdag som gir større trivsel og mer rom for læring. Boka viser hvordan man kan bruke fysisk aktivitet og stimulering av sanser for å fremme læring, og den gir konkrete metoder for å jobbe sammen med eleven for å løse gjentagende problemer.
Anmelderne sier:
"Forfatterne bygger en solid bro mellom forskning og praksis. De formidler avansert forskning på en forståelig og god måte, samtidig som de evner å konkretisere og aktualisere forskningen med direkte henvisninger til praksis." - Anmeldelse fra Forebygging.no
Se innholdsfortegnelse her:
]]>
Les mer
Forord av Bruce D. Perry
Produktdetaljer
ISBN
9788205534902
Publisert
2020-09-15
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal
Vekt
467 gr
Høyde
241 mm
Bredde
167 mm
Dybde
19 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
247