God klasseledelse er en omfattende og krevende oppgave. For å skape
en god skole for elevene må læreren løfte fram viktige verdier som
deltakelse, demokrati og solide fagkunnskaper. Slik medvirker læreren
til danning og medbestemmelse hos elevene, samtidig som det faglige
læringsarbeidet fremmes. Denne 2.utgaven er utarbeidet i tråd med
fagfornyelsen (LK20) som fremhever lærerens ansvar for å lede
elevenes sosiale og faglige læringsarbeid. Boka omhandler sider ved
klasseledelse med relevans for alle fag. Klasseledelse blir også
konkretisert i forhold til det enkelte skolefaget, med sine
kunnskapstradisjoner og innebygde forståelsesformer og arbeidsmåter.
Boka har kapitler om klassesamtaler i matematikk og RLE-faget, om
arbeidsmåter i engelsk- og norskfaget, om kunnskapsforståelse i
kroppsøving- og musikkfaget, om kritisk tenkning i samfunnsfag og
konkrete erfaringer fra bruk av IKT i klasserommet. Slik kan den gi et
komparativt perspektiv på klasseledelse i de enkelte fag og stimulere
til diskusjoner i studentgruppa eller lærerkollegiet.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205531888
Publisert
2021
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter