Dette heftet handler om helheten og de ulike fasene i en pedagogisk
analysemodell. Heftet presenterer en modell for analyse av pedagogiske
utfordringer som lærere og skoleledere kan møte i forhold til
enkeltelever, grupper eller klasser av elever og på skolenivå.
Modellen er ikke en undervisningsmetode, men en systematisk måte å
analysere utfordringer for så å komme fram til hensiktsmessige
tiltak i den pedagogiske praksis. Analysemodellen er utviklet ut fra
forskningsbasert kunnskap, og den er utprøvd og evaluert med gode
resultater i forhold til elevenes faglige og sosiale læringsutbytte.
Disse positive resultatene er oppnådd ved at modellen primært retter
søkelys på de faktorene i læringsmiljøet og undervisningen som
forskning viser at har en positiv effekt på elevenes læring. Denne
pedagogiske analysemodellen og dette heftet kan brukes av lærere og
skoleledere i sitt daglige arbeid, men det kan også med fordel brukes
i grunn- og videreutdanning av lærere.
Les mer
beskrivelse av en pedagogisk analysemodell til bruk i grunnskolen
Produktdetaljer
ISBN
9788205528499
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter