India er et land i vekst. Økonomien har en årlig vekstrate på
nesten åtte prosent, og millioner av innbyggere løftes ut av
fattigdom og inn i middelklassen. Det indiske forbrukermarkedet preges
av en gjennomsnittlig yngre befolkning enn de fleste andre land. Store
næringslivsreformer gjør at India nå åpner seg som en potensiell
samarbeidspartner for både land og bedrifter. Det moderne India er en
lettlest og praktisk innføring i indisk kultur og næringsliv. Boken
tar for seg særegenhetene ved det indiske samfunnet, og er en
praktisk guide for dem som vil lære mer om indisk geografi,
demografi, arbeids- og næringsliv, regional politikk, outsourcing og
markedstilgang. Boken inneholder en rekke businesscaser som tar for
seg norske bedrifters erfaringer fra India - fra store, internasjonale
selskaper som Yara, Wallenius Wilhelmsen Logistics og Telenor, til
mindre nisjebedrifter. Dette er en bok som anbefales for personer og
bedrifter som ønsker å lære mer om mulighetene som ligger i det
indiske markedet, og for studenter innen økonomi, handel og
Asia-studier.
Les mer
Det moderne India:samfunn, økonomi og næringsliv
Produktdetaljer
ISBN
9788205524996
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter