Forfatterne setter søkelyset på kompleksiteten i lærerrollen og i undervisning og viser at nettopp denne kompleksiteten kan bidra til at teknologien brukes mindre enn forventet.
For den som ikke kjenner læreryrket fra innsiden, kan det virke enkelt å skape god undervisning. Tanker, verdier, holdninger og etiske vurderinger som ligger til grunn, er usynlige. Det samme er relasjonsbygging og kommunikasjon. Dette er forhold som blir utfordret og endret når lærere skal planlegge, gjennomføre og evaluere egen teknologistøttet undervisning. I denne boka – som ikke er ment som et innlegg i debatten for eller mot teknologi i skolen – blir de nye mulighetene som teknologien tilbyr undervisningen, framhevet og vektlagt.
- Hvorfor blir ikke teknologi brukt til pedagogiske formål i klasserommet i den grad myndighetene ønsker? Kan det finnes andre årsaker enn at lærere mangler digital kompetanse?
- Hvordan påvirker teknologi kommunikasjonen og relasjonene mellom lærere og elever, og hvilke utfordringer og muligheter gir den?
- Hvilke nye etiske utfordringer står lærere overfor i det teknologitette klasserommet?
]]>
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205487673
Publisert
2016-02-10
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
452 gr
Høyde
240 mm
Bredde
167 mm
Dybde
16 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
242
Sjanger
Faglitteratur