Et sentralt mål med boka er å gi lærere en analysemodell som har klar relevans for undervisninga og som også styrker forståelsen av elevenes lesing. Læreren tilbys tre analytiske perspektiv; leserens navigering i tekstens verden; leserens mentale utfylling av teksten; leserens metaforiske fordobling. I tillegg strukturerer modellen lærerens analytiske prosess fra den første gjennomlesinga og fram mot undervisning.
Boka argumenterer for at skolen må sikre elevene en tekstkompetanse som åpner for både opplevelse og forståelse. Elevene må tilbys fellesskap for læring og for mestring av stadig mer komplekse tekster.]]>
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205461956
Publisert
2014-07-29
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
345 gr
Høyde
239 mm
Bredde
167 mm
Dybde
12 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
178
Forfatter