Skoleutvikling innebærer læring og endring for skoleledere og
lærere. Dette for å tilrettelegge for stadig bedre tilpasset
opplæring. Halvor Bjørnsrud trekker her fram ulike sider ved de tre
siste læreplanreformene og drøfter realiteter i skolen.
Oppmerksomheten er særlig rettet mot reformenes intensjoner om
lærersamarbeid og tilpasset opplæring. Forfatteren mener at
lærerfellesskapet er en viktig arena for å skape en bedre skole for
elevene gjennom inkludering og læring av grunnleggende ferdigheter.
Han vektlegger også at skoler har ulik kultur og lærere har ulik
kompetanse og erfaringer. Skoleutvikling innebærer derfor å legge
vekt på den enkelte lærers kunnskap og pedagogiske skjønn for å
fremme fellesskapets læring
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205458369
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter