Hva gjør en lærer god? Hva er den beste måten å lære på? Dette
er grunnleggende spørsmål i et samfunn der kunnskap og danning får
økt betydning. Denne boka bygger på empiri og erfaring og viser at
pedagogisk veiledning er en av våre viktigste læringsformer.
Artiklene dekker tre hovedområde: Del I Pedagogisk veiledning i teori
og praksis - noen grunnlagsperspektiver gir nye bidrag til forståelse
av veiledningens generelle teoretiske grunnlag, prinsipper og
forutsetninger. Del II Veiledning og lærerutdanning retter søkelyset
mot hvordan veiledning kan bidra til å utvikle kunnskaper, holdninger
og ferdigheter hos kommende profesjonsutøvere. Del III Veiledning og
lærerarbeid gir viktige innspill til hvordan veiledning kan bidra til
god kvalitet på læring og danning og de veivalg som treffes i skoler
og barnehager og på andre læringsarenaer. Boka gir en bred teoretisk
og praktisk forståelse av fagfeltet og henvender seg til alle som
arbeider i lærerutdanning, studenter og lærere i skoler og
barnehager. Alle som deltar i veiledningsvirksomhet i yrkesfeltet, vil
ha nytte av boka.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205456747
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter