Hvordan Norge kan fremstå som et foregangsland for voksnes
kvalifisering? Det hevdes at den menneskelige ressursen utgjør 80
prosent av vår nasjonalformue. Kunnskapssamfunnet forutsetter at
denne ressursen vedlikeholdes og utvikles. Det skjer først og fremst
ved kontinuerlig kvalifisering gjennom hele livsløpet. Slik
kvalifisering er satt i system for barn og unge, mens voksne langt fra
har vært viet samme oppmerksomhet. På slutten av 1990-tallet så man
for seg et gjennombrudd for voksnes læring, ved den vedtatte
Kompetansereformen. Forfatterne peker på at noe gjennombrudd ikke har
skjedd, og de trekker fram viktige årsaker til dette. Med bakgrunn i
disse erfaringene og sitt eget arbeid på området fremmer forfatterne
forslag til hvordan Norge kan fremstå som et foregangsland for
voksnes kvalifisering.Forfatterne har lang erfaring fra arbeid med
voksnes kvalifisering, både i høyere utdanning, studieforbundene og
den offentlige voksenopplæringen.
Les mer
hva vil vi med voksnes kvalifisering?
Produktdetaljer
ISBN
9788205444768
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter