Boka handler om hvordan kroppsøvingsfaget kan bli en god plass å være for alle elever. Forfatterne ønsker å gi et kunnskapsbasert bidrag som kan hjelpe kroppsøvingslærere til å reflektere over og analysere sin egen undervisningspraksis, med sikte på å skape rom for inkludering. Et inkluderende kroppsøvingsfag bør kjennetegnes av gode læringsrom og aktiviteter, heller enn spesielle tiltak rettet mot enkeltelever. Trass i dette viser det seg at enkelte grupper av elever erfarer ekskludering i faget. Denne reviderte utgaven av boka har fått et nytt kapittel som omhandler forholdet mellom inkludering og et av skolens overordnede formål, nemlig danning. Utover dette er alle kapitlene i boka oppdatert på bakgrunn av nyere forskning og ikke minst det nye læreplanverket som har blitt introdusert fra og med 2020. Målgruppen for boka er forskere, lærerutdannere, studenter og lærere.E-boka tilsvarer 2. trykte utgave.]]>
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2021

Produktdetaljer

Publisert
2021-07-15
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
167