Hvordan barn lærer har alltid vært et sentralt pedagogisk forskningstema. I Læring presenterer nordiske forskere ny kunnskap om barns læring. Artiklene i denne fagfellevurderte vitenskapelige antologien er et bidrag til den pågående utviklingen av ny innsikt i hvordan barn lærer. Forskningen springer ut av forskjellige forskningstradisjoner innenfor samfunnsvitenskap og humaniora. Artiklene har relevans som aktuell forskning for profesjonelt arbeid med barn. Forskerne drøfter blant annet tema som: eventyr og barns erfaringer, lek som læringsarena, språktilegnelse, undring, lek utendørs og helhetlig læring, syn på læring i barnehage og skole. Artiklene i boka bidrar med ny kunnskap som gir utdypet forståelse for barns læring innenfor institusjonelle rammer.Medforfattere er Sturla Sagberg, Carola Kleemann, Hansjörg Hohr, Knut Løndal, Merete Lund Fasting, Stig Broström og Dion Sommer.E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2016.]]>
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2016
Læringsbegrepet er mangetydig. Hvordan det forstås, er avgjørende for en fruktbar samtale om læring. Denne boka er et flott bidrag til denne samtalen.

Produktdetaljer

Publisert
2021-10-20
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Flerspråklig
Format
Product format
E-bok
Antall sider
159