Identitet som lærer handler om hvordan lærere utvikler seg som profesjonsutøvere gjennom yrkeskarrieren.
Forfatteren behandler fire hovedtemaer:
hva gode lærere og skoleledere gjør og hvorfor hvordan uformell læring finner sted i praksis lærerens profesjonelle identitetsdannelse - relasjonelt, faglig og personlig læreres og skolelederes motivasjon for yrket Gode lærere jobber i team, de står sammen om planlegging og gjennomføring av undervisning og de samarbeider om elevvurdering. De sier at det å tilhøre et fellesskap der man drar lasset sammen er helt nødvendig for kunne jobbe profesjonelt og lykkes med utviklingsarbeid.
Boka gir også en teoretisk inngang til å forstå profesjonell identitet. Identitet henspiller da på noe dynamisk som kommer til uttrykk på varierte måter i ulike sammenhenger.
Identitet som lærer er skrevet for studenter i grunnskolelærerutdanningen og for nyutdannede lærere på vei ut i skolen.
E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018.
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018
Produktdetaljer
Publisert
2019-07-04
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
187
Forfatter
Illustratør