I Retail design. Den fysiske butikken som markedsføringskanal presenterer og diskuterer forfatteren de virkemidlene som kan benyttes innenfor fagområdet retail design - alt fra markedsundersøkelser og merkevareledelse til utforming og posisjonering av butikklokalet, eksponeringer og spesialeksponeringer. Temaer som behandles i boken er: kommersielle virkemidler for å øke lønnsomheten tilrettelegging av den fysiske butikken til ulike menneskers ønsker og behov konseptutvikling og strategier visualisering av virksomhetens identitet persepsjon og de menneskelige sansers kraft rommets påvirkning for vår kjøpsatferd vareplassering og dens kommersielle virkning å skape scenografiske etterligninger i utstillinger og butikker Retail design favner fag som sosiologi, antropologi og ledelse, så vel som design, arkitektur, salg og økonomi. En retail-designer må forstå både detaljistens merkevare og målgruppe, da butikken skal utvikles i henhold til det valgte konseptet og gi en inspirerende opplevelse og enkel kjøpsprosess for kundene. Utgivelsen henvender seg til studenter innen retail design og salg og markedsføring, og til alle som har interesse for hvordan retail design med den fysiske butikken som arena, kan skape verdier i samfunnet og for forbrukerne. E-boken tilsvarer 1. trykte utgave, Oslo: Cappelen Damm, 2017.
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017

Produktdetaljer

Publisert
2019-07-04
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
399

Forfatter