Ved å ta i bruk sosiale medier i din forskningskommunikasjon, øker du sannsynligheten for å bli funnet på Internett. Du vil oppnå større anerkjennelse og oppmerksomhet som forsker, samtidig som den samfunnsmessige verdien av forskningen din øker. Spørsmålet er derfor ikke om du skal være på sosiale medier som forsker og fagperson, men hvordan du skal gå fram. Dette er en praktisk håndbok som gir deg den nødvendige starthjelpen. Boka drøfter blant annet følgende temaer og problemstillinger: * Hvordan får du tid til sosiale medier? * Facebook for forskere * Twitter for forskere * LinkedIn og SlideShare for forskere * Forskningskommunikasjon i form av video, lyd og bilder * Å bygge faglig identitet på nett * Hvordan vinne kampen om oppmerksomheten? * Fallgruver i sosiale medier. Boka henvender seg til forskere, fageksperter, doktorgradsstudenter og kommunikasjonsrådgivere ved universiteter, høgskoler, forskningsinstitutter og øvrige kunnskapsvirksomheter.
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2015
«Audun Farbrot har skrevet en konkret, enkel og direkte bok [...] boka er lettlest og nyttig og har en bra tilleggsverdi, å få spredd ny forskning til flest mulig.»

Produktdetaljer

Publisert
2015-12-14
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok

Forfatter